duminică, 11 martie 2012

Programa titularizare - invatatori 2012

De la link-ul urmator puteti descarca programa titularizare 2012 pentru invatatori.

Programa titularizare invatatori 2012


Subiecte, variante si rezolvari pentru examene nationale

39 de comentarii:

  1. unde gasesc programa de titularizare pt 2012-2013

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Programa de mai sus este valabila si pentru 2012-2013.

      Ștergere
  2. Buna ziua! Am si eu 2 probleme:
    1) Unde gasesc un model de subiecte rezolvate pt examenul de titularizare invatatori?
    2)Anul acesta, 2012, dupa examenul de titularizare are loc transferul la cerere cu acordul unitatilor scolare? Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna! Am si eu o intrebare: ce se va intampla acum cu examenul de titularizare se vor da doar elementele de pedagogie si didactica care sunt trecute in programa de titularizare pe care am primit-o sau se va schimba (adauga sau modifica) pentru ca am inteles ca nu se mai da subictul de limba romana si vor fi doua subiecte: unul didactica si unul pedagogie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Initial cei de la minister au afisat ca fiind valabile programele de anul trecut. Acum au afisat un subiect model-cadru din care nu mai intelegi nimic. Chiar nu stiu ce sa-ti raspund.

      Ștergere
  4. Am si eu o intrebare daca se poate ...care este link-ul pe care gasesc programa pentru titularizare invatatori 2012 ??? va multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Link-ul de mai sus era catre programa pentru 2012. Chiar daca acolo scria 2011, programele sunt identice. Dar mai bine te uiti pe modelul de subiect aparut pentru examenul de titularizare 2012: Subiecte model titularizare 2012

      Ștergere
  5. eu am inteles ca se va da in continuare limba si literatura romana, doar ca totul va fi transpus din punct de vedere didactic. Si asa mi-au zis si o doamna de la ISJ Teleorman

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au aparut niste modele de subiecte pentru titularizare 2012: Subiecte model titularizare 2012

      Ștergere
  6. as avea si eu o intebare...daca dau examenul in jud MM ,pot sa ocup un post in jud gorj?pe cine as putea sa intreb sa stiu sigur?oare de cine depinde de inspectorat sau de directori?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu. Intreaba totusi la inspectorat sa vezi ce-ti spun ei.

      Ștergere
  7. Sunt foarte curioasa cine stie cum trebuie rezolvate subiectele de la titularizare invatatori, pentru ca mie imi par tare aiurea. Poate aveti si voi cateva idei.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer nici eu nu stiu ce e cu subiectele astea,n-au nici o noima,am vb cu o d-na metodista si habar n-are nici dansa.Poate apare desteptul ala care le-a facut si ne lamureste si pe noi "oamenii de rand"!

      Ștergere
  8. Buna! Care este parerea voastra despre subiectele elaborate pentru titularizare la invatatori. Am discutat si cu alte persoane si toata lumea e nelamurita in privinta rezolvarii lor.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimeni nu stie nimic!!!Daca raman astea suntem terminati!

      Ștergere
  9. metodologia 2012 titularizare invatatori unde se poate gsi?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este metodologie pentru invatatori. Metodologia este una pentru toate disciplinele.

      Ștergere
  10. pt titularizare se va tine cont de continuturile din programele de specialitate din anii anteriori sau toate continuturile din programele scolare.
    multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  11. cine stie subiectul 2 de la invatatori/trebuie sa construim un item pentru fiecare obiectiv de referinta/cateva idei daca are cineva........

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu la subiectul II, invatatori m-am gandit ca voi rezolva asa:
      -voi scrie obiectivele de referinta date de ei
      -voi realiza obiective operationale
      -voi defini tipurile de itemi. de exemplu primul tip cerut este "itemi obiectivi"-acestia sunt de trei feluri: cu alegere duala, de tip pereche si cu alegere multipla.dintre aceste tipuri voi alege unul.sa zicem itemi cu alegere multipla: -itemii cu alegere multipla sunt acele exercitii care le cer elevilor alegerea raspunsului corect din mai multe variante de raspuns.
      -apoi voi formula itemul:
      Am ales eu sa-l formulez pentru lectia "Amintiri din copilarie"-La cirese.
      Alegeti raspunsurile corecte pentru urmatoarele enunturi:
      1. Autorul operei "Amintiri din copilarie" este:
      a)Mihai Eminescu; b)Ion Creanga; c)Calin Gruia
      2. Personajul principal al acestei opere este:
      a)Nica; b)matusa Marioara; c)varu Ion
      3. Nica era:
      a)batran si suparat; b)tanar si suparat; c)copil si rusinat de fapta ce-o facuse.
      Asta a fost pentru punctul a.Pentru punctul b trebuie sa facem descriptori de performanta.
      intr-un tabel vom scrie ca si la lucrarile noastre de la clasa:
      suficient- alege raspunsul corect pentru una dintre cerintele itemului
      bine- alege raspunsul corect pentru doua dintre cerintele itemului
      foarte bine- alege raspunsul corect pentru toate cele trei cerinte ale itemului formulat

      Ștergere
    2. multumim pt lamurire,dar la subiectul 1 daca stiti ceva va rog sa=o postati,ca efectiv nu inteleg ce vrea sa cere

      Ștergere
  12. e o mare tampenie ce se intampla.La noi ca la nimeni.

    RăspundeţiȘtergere
  13. va multumesc pentru ideile date pentru examenul de titularizare invatatori.

    RăspundeţiȘtergere
  14. cine a obtinut nata buna la concursul de titularizare invatatori postati va rog rezolvarile la cele doua subiecte.

    RăspundeţiȘtergere
  15. Salut!Se apropie examenul de titularizare pt invatatori si sunt total confuza!Nu inteleg mai nimic din subiectele de anul trecut!Are cineva idee cum se poate rezolva sub I si sub II?Macar cateva indicii.
    Multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
  16. pentru subiectul II la invatatori are cineva vreo idee, rezolvare, postati

    RăspundeţiȘtergere
  17. S.I.
    Ob.referinta specifica rezultatele asteptate ale invatarii la finalul unui an de studiu si urmaresc progresia in formarea unor capacitati si achizitia unor cunostinte. Lor le sunt asociate situatii de invatare, continuturi corespunzatoare.
    Continutul invatarii propus ,poate fi incadrat in unitatea de invatare ”Traistuta cu povesti”, iar ca text suport se poate alege textul “Fata babei si fata mosneagului”. Invatatorul trebuie sa fie atent in alegerea textelor suport. Ele trebuie sa fie accesibile, sa fie interesante pentru al atrage pe copil si trebuie sa poata fi utilizat in realizarea obiectivului stabilit.
    Activitatea instructive-educativa poate sa fie incadrata in tipul lectie mixte. Acest tip de lectie vizează realizarea, în măsură aproximativ egală, a mai multor scopuri sau sarcini didactice: comunicare, sistematizare, fixare, verificare. Este tipul de lecţie cel mai frecvent întâlnit în practica educativă, îndeosebi la clasele mici, datorită diversităţii activităţilor implicate şi sarcinilor multiple pe care le joacă.
    Un prim pas in proiectarea procesului instructiv-educativ, il constituie operationalizarea obiectivului de referinta.
    Plecand de la obiectivul nostru de referinta, se pot formula urmatoarele obiective operationale:
    a) Ob cognitive
    O1 – sa citesca cursiv fragmentul din „Fata babei si fata mosneagului”
    O2 – sa formuleze intrebari si raspunsuri pe marginea textului citit;
    O3 – sa-si exprime acordul/dezacordul comportamentului fetelor, folosind propozitii dezvoltate
    O4 – sa alcatuiasca propozitii cu cuvintele noi intalnite in text
    b) Ob afective
    O5 – sa manifeste interes pentru textul citit;
    O6 – sa empatizeze cu trairile personajelor studiate;
    O7 –sa constientizeze diferenta dintre bine si rau
    O -Sa colaboreze cu colegii din grupa
    c) Obiective psihomotorii
    O8 – sa-si coordoneze miscarile in functie de cerintele activitatii
    O9 – sa adopte pozitia in banca in timpul scrisului
    In fucntie de obiective si continuturi se alege strategia didactica optima.
    Strategia didactica reprezinta unitatea si interdependenta metodelor didactice, procedeelor, mijloacelor si a modurilor de organizare a invatarii.
    Pentru lectia noastra, popun urmatoarele strategii didactice:
    Metode: conversatia, metoda cadranelor, lectura, jocul de rol
    Mijloace: textul suport”Fata babei si fata mosneagului”, fise de lucru, creioane colorate, calculator, diverse obiecte de imbracaminte si accesorii necesare jocului de rol
    Forme de organizare: frontal, pe grupe, in perechi
    Pe tot parcursul orei se va urmari realizarea obiectivului de referinta si a obiectivelor operationale cu ajutorul evaluarii si autoevaluarii. Formele de evaluare folosite sunt: ev colectiva, individuala, pe grupe, aprecieri verbale, observarea sistematica, orala dar si scrisa.

    RăspundeţiȘtergere
  18. Aici aveti continuarea subiectului 1.
    Activitatea incepe cu momentul organizatoric, moment in care se creeaza atmosfera prielnica desfasurarii activitatii si pregatirea materialelor necesare orei
    Urmatorul pas este acela de verificarea cunostintelor anterioare: se verifica tema de casa atat cantitativ cat si calitativ.
    Pentru captarea atentiei se realizeaza un joc de spargere a ghetii si introducerea in noul continut. Jocul se desfasoara astfel: fiecare elev are o poza. Pozele se amesteca intr-o palarie, de culaore rosie( care sa binedispuna copiii), iar apoi fiecare elev extrage cate o poza din palarie. Apoi trebuie sa numeasca colegul caruia ii apartine poza si sa aseze poza pe plansa cu „fata sentimentelor””, argumentand de ce a ales acel loc (pe fata sentimentelor se regasesc tristetea, fericirea, ingandurarea, nedumerirea si indiferenta), apoi este intrebat colegul respectiv daca ia ghicit starea.
    Urmatoarea etapa este precizarea titlului si a unor obiective, etapa in care invatatorul aduce la cunostinta elevilor titlul lectiei si ce vor face ei pe parcursul orei.
    Comuniarea/transmiterea noilor cunostinte este urmatorul pas in activitatea instructiv-educativa.
    In aceasta etapa se citeste fragmentul ales din povestea F.babei si f. mosneagului, de I. Creanga si se vizioneaza imagini relevante pentru textul lectuat, cu ajutorul Pc-ului si a videoproiectorului. Se explica cuvintele noi si se noteaza alaturi de cateva expesii frumoase.
    Apoi clasa este impartite in 4 grupe, iar fiecare grupa are cate o fisa care este impartita in 4 cadrane (metoda cadranelor este o modalitate de rezumare şi sintetizare a unui conţinut informaţional solicitând participarea şi implicarea elevilor în înţelegerea acestuia. )
    Cadranul 1 – raspunde la urmatoarele intrebari:
    - Cum era fata mosneagului
    - Cum era fata babei
    Cadranul 2 – alcatuieste propozitii cu urmatoarele cuvinte: baba, mosneag, sluga
    Cadranul 3 – spune in 3-4 enunturi daca esti de acord sau nu cu comportamentul fetei babei.
    Cadranul 4 – deseneaza personajul preferat
    Munca pe grupe incurajeaza participarea afectiva, elevii se simt mai in siguranta si
    participa mai activi la realizarea sarcinii didactice. Trebuie avuta grija la elevii comozi care vor tinde sa nu lucreze, lasand pe ceilalti sa rezolve cerintele.

    RăspundeţiȘtergere
  19. Dupa ce au fost completate fisele de lcur, fiecare grupa va iesi in fata clasei si isi va prezenta lucrarea, iar concomitent se va completa si pe tabla cele 4 cadrane, pentru a scoate in evidenta solutiile corecte la sarcinile propuse. Astfel se poate dezvolta si regla autoevaluarea.
    Etapa urmatoare este de fixare si sistematizare a acunostintelor./ obtinerea performantei. In aceatsa etapa voi folosi jocul de rol, joc care este foarte indragit de catre elevi, indiferent de nivelul de varsta. Jocul de rol este o metodă derivată din psihodramă, metodă terapeutică, prin care se urmăreşte, în principal, formarea modului de a gândi, simţi şi acţiona, specific unui anumit statut, dezvoltarea capacităţilor empatice, a capacităţii de a rezolva situaţii problematice, verificarea corectitudinii şi eficienţei comportamentelor formate la elevi şi înlăturarea comportamentelor inadecvate, neeficiente.
    Copiii sunt impartiti in perechi si sunt incurajati sa-si aleaga un personaj pe care sa-l interpreteze, avnd grija sa respecte trasaturile morale ale personajelor. Echipele sunt f babei-f mosneagului, mos-baba, etc
    Mijloacele folosite ajuta la receptarea mesajului textului. De exemplu , imaginile difuzate cu ajutorul videoproiectorului, ajuta la realizarea unei imagini mai clare asupra textului, dar ajuta si la jocul de rol, deoarece elevii pot vedea cum arata personajele si modul lor de comportare. Creioanele colorate ajuta la transpunerea propriilor pareri ale elevilor cu privire la personajul preferat.
    Relatia dintre obiective-continuturi-instrumente de evaluare
    Continuturile invatarii trebuie prelucrate si adaptate nevoilor si cerintelor educationale ale elevilor, iar acest lucru se poate realiza doar dupa o atenta studiere a obiectivelor. Pentru a verifica nivelul de realizare al obiectivelor propuse se utilizeaza instrumente de evaluare adecvate specificului clasei, si in urma obtinerii feedback-ului se iau decizii pentru desfasurarea urmatoarei activiati de instruire
    lb si lit rom poate fi considerata ca o harta, deoarece indica elevilor, pas cu pas drumul care trebuie urmat in formarea capacitatii de comunicare scrisa/orala.
    Facand referire la caracterul ciclic si concentric al invatamantului primar, bagajul de cunostinte se imbogateste in fiecare an.....




    RăspundeţiȘtergere
  20. Iar daca are cineva si subiectul 2 va rog sa il postati !Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  21. Sper ca a fost de folos subiectul 1 dar subiectul 2 nu il am din pacate :( ..da va rog daca il are cineva sa il posteze .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rezolvare sub.2 il gasesti la adresa
      examentitularizare.blogspot.com/2012/.../rezolvare-subiect-2-subiect-mo

      Ștergere
  22. rezolvarea la subiectul 2 il gasesti la adresa asta
    examentitularizare.blogspot.com/2012/.../rezolvare-subiect-2-subiect-mo
    monica...

    RăspundeţiȘtergere
  23. Multumesc foarte mult !

    RăspundeţiȘtergere
  24. Sunt doar rezolvarile la modele ..dar este foarte ok si asa ...

    RăspundeţiȘtergere

Aici poti comenta articolul, poti cere informatii sau poti oferi chiar tu altora informatii utile...
Semnatura nu e obligatorie, dar va rog semnati-va.

Fii la curent cu tot ce este nou pe acest site

Introdu adresa de email pentru a primi postarile direct pe mail:

Subiecte, variante si rezolvari pentru examene nationale: titularizare, definitivat, grade didactice, bacalaureat, evaluare nationala si initiala