De la link-ul urmator puteti descarca programa titularizare 2012 pentru invatatori.
Programa titularizare invatatori 2012
Subiecte, variante si rezolvari pentru examene nationale
Toate subiectele si variantele posibile pentru examenele nationale, titularizare, suplinire, definitivat, grade didactice, bacalaureat, admitere liceu si evaluare nationala 2021 - 2022
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
unde gasesc programa de titularizare pt 2012-2013
RăspundețiȘtergerePrograma de mai sus este valabila si pentru 2012-2013.
ȘtergereBuna ziua! Am si eu 2 probleme:
RăspundețiȘtergere1) Unde gasesc un model de subiecte rezolvate pt examenul de titularizare invatatori?
2)Anul acesta, 2012, dupa examenul de titularizare are loc transferul la cerere cu acordul unitatilor scolare? Multumesc!
Buna! Am si eu o intrebare: ce se va intampla acum cu examenul de titularizare se vor da doar elementele de pedagogie si didactica care sunt trecute in programa de titularizare pe care am primit-o sau se va schimba (adauga sau modifica) pentru ca am inteles ca nu se mai da subictul de limba romana si vor fi doua subiecte: unul didactica si unul pedagogie?
RăspundețiȘtergereInitial cei de la minister au afisat ca fiind valabile programele de anul trecut. Acum au afisat un subiect model-cadru din care nu mai intelegi nimic. Chiar nu stiu ce sa-ti raspund.
ȘtergereAm si eu o intrebare daca se poate ...care este link-ul pe care gasesc programa pentru titularizare invatatori 2012 ??? va multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereLink-ul de mai sus era catre programa pentru 2012. Chiar daca acolo scria 2011, programele sunt identice. Dar mai bine te uiti pe modelul de subiect aparut pentru examenul de titularizare 2012: Subiecte model titularizare 2012
Ștergereeu am inteles ca se va da in continuare limba si literatura romana, doar ca totul va fi transpus din punct de vedere didactic. Si asa mi-au zis si o doamna de la ISJ Teleorman
RăspundețiȘtergereAu aparut niste modele de subiecte pentru titularizare 2012: Subiecte model titularizare 2012
Ștergereas avea si eu o intebare...daca dau examenul in jud MM ,pot sa ocup un post in jud gorj?pe cine as putea sa intreb sa stiu sigur?oare de cine depinde de inspectorat sau de directori?
RăspundețiȘtergereNu stiu. Intreaba totusi la inspectorat sa vezi ce-ti spun ei.
ȘtergereSunt foarte curioasa cine stie cum trebuie rezolvate subiectele de la titularizare invatatori, pentru ca mie imi par tare aiurea. Poate aveti si voi cateva idei.
RăspundețiȘtergereSincer nici eu nu stiu ce e cu subiectele astea,n-au nici o noima,am vb cu o d-na metodista si habar n-are nici dansa.Poate apare desteptul ala care le-a facut si ne lamureste si pe noi "oamenii de rand"!
ȘtergereBuna! Care este parerea voastra despre subiectele elaborate pentru titularizare la invatatori. Am discutat si cu alte persoane si toata lumea e nelamurita in privinta rezolvarii lor.
RăspundețiȘtergereNimeni nu stie nimic!!!Daca raman astea suntem terminati!
Ștergeremetodologia 2012 titularizare invatatori unde se poate gsi?
RăspundețiȘtergereNu este metodologie pentru invatatori. Metodologia este una pentru toate disciplinele.
ȘtergereMetodilogia pentru 2012 este aici: Metodologia titularizare 2012
Ștergerept titularizare se va tine cont de continuturile din programele de specialitate din anii anteriori sau toate continuturile din programele scolare.
RăspundețiȘtergeremultumesc!
cine stie subiectul 2 de la invatatori/trebuie sa construim un item pentru fiecare obiectiv de referinta/cateva idei daca are cineva........
RăspundețiȘtergereEu la subiectul II, invatatori m-am gandit ca voi rezolva asa:
Ștergere-voi scrie obiectivele de referinta date de ei
-voi realiza obiective operationale
-voi defini tipurile de itemi. de exemplu primul tip cerut este "itemi obiectivi"-acestia sunt de trei feluri: cu alegere duala, de tip pereche si cu alegere multipla.dintre aceste tipuri voi alege unul.sa zicem itemi cu alegere multipla: -itemii cu alegere multipla sunt acele exercitii care le cer elevilor alegerea raspunsului corect din mai multe variante de raspuns.
-apoi voi formula itemul:
Am ales eu sa-l formulez pentru lectia "Amintiri din copilarie"-La cirese.
Alegeti raspunsurile corecte pentru urmatoarele enunturi:
1. Autorul operei "Amintiri din copilarie" este:
a)Mihai Eminescu; b)Ion Creanga; c)Calin Gruia
2. Personajul principal al acestei opere este:
a)Nica; b)matusa Marioara; c)varu Ion
3. Nica era:
a)batran si suparat; b)tanar si suparat; c)copil si rusinat de fapta ce-o facuse.
Asta a fost pentru punctul a.Pentru punctul b trebuie sa facem descriptori de performanta.
intr-un tabel vom scrie ca si la lucrarile noastre de la clasa:
suficient- alege raspunsul corect pentru una dintre cerintele itemului
bine- alege raspunsul corect pentru doua dintre cerintele itemului
foarte bine- alege raspunsul corect pentru toate cele trei cerinte ale itemului formulat
multumim pt lamurire,dar la subiectul 1 daca stiti ceva va rog sa=o postati,ca efectiv nu inteleg ce vrea sa cere
Ștergeree o mare tampenie ce se intampla.La noi ca la nimeni.
RăspundețiȘtergereyo sunt un mare prost
RăspundețiȘtergereva multumesc pentru ideile date pentru examenul de titularizare invatatori.
RăspundețiȘtergerecine a obtinut nata buna la concursul de titularizare invatatori postati va rog rezolvarile la cele doua subiecte.
RăspundețiȘtergerede ce sa le inveti
RăspundețiȘtergereSalut!Se apropie examenul de titularizare pt invatatori si sunt total confuza!Nu inteleg mai nimic din subiectele de anul trecut!Are cineva idee cum se poate rezolva sub I si sub II?Macar cateva indicii.
RăspundețiȘtergereMultumesc anticipat!
pentru subiectul II la invatatori are cineva vreo idee, rezolvare, postati
RăspundețiȘtergereS.I.
RăspundețiȘtergereOb.referinta specifica rezultatele asteptate ale invatarii la finalul unui an de studiu si urmaresc progresia in formarea unor capacitati si achizitia unor cunostinte. Lor le sunt asociate situatii de invatare, continuturi corespunzatoare.
Continutul invatarii propus ,poate fi incadrat in unitatea de invatare ”Traistuta cu povesti”, iar ca text suport se poate alege textul “Fata babei si fata mosneagului”. Invatatorul trebuie sa fie atent in alegerea textelor suport. Ele trebuie sa fie accesibile, sa fie interesante pentru al atrage pe copil si trebuie sa poata fi utilizat in realizarea obiectivului stabilit.
Activitatea instructive-educativa poate sa fie incadrata in tipul lectie mixte. Acest tip de lectie vizează realizarea, în măsură aproximativ egală, a mai multor scopuri sau sarcini didactice: comunicare, sistematizare, fixare, verificare. Este tipul de lecţie cel mai frecvent întâlnit în practica educativă, îndeosebi la clasele mici, datorită diversităţii activităţilor implicate şi sarcinilor multiple pe care le joacă.
Un prim pas in proiectarea procesului instructiv-educativ, il constituie operationalizarea obiectivului de referinta.
Plecand de la obiectivul nostru de referinta, se pot formula urmatoarele obiective operationale:
a) Ob cognitive
O1 – sa citesca cursiv fragmentul din „Fata babei si fata mosneagului”
O2 – sa formuleze intrebari si raspunsuri pe marginea textului citit;
O3 – sa-si exprime acordul/dezacordul comportamentului fetelor, folosind propozitii dezvoltate
O4 – sa alcatuiasca propozitii cu cuvintele noi intalnite in text
b) Ob afective
O5 – sa manifeste interes pentru textul citit;
O6 – sa empatizeze cu trairile personajelor studiate;
O7 –sa constientizeze diferenta dintre bine si rau
O -Sa colaboreze cu colegii din grupa
c) Obiective psihomotorii
O8 – sa-si coordoneze miscarile in functie de cerintele activitatii
O9 – sa adopte pozitia in banca in timpul scrisului
In fucntie de obiective si continuturi se alege strategia didactica optima.
Strategia didactica reprezinta unitatea si interdependenta metodelor didactice, procedeelor, mijloacelor si a modurilor de organizare a invatarii.
Pentru lectia noastra, popun urmatoarele strategii didactice:
Metode: conversatia, metoda cadranelor, lectura, jocul de rol
Mijloace: textul suport”Fata babei si fata mosneagului”, fise de lucru, creioane colorate, calculator, diverse obiecte de imbracaminte si accesorii necesare jocului de rol
Forme de organizare: frontal, pe grupe, in perechi
Pe tot parcursul orei se va urmari realizarea obiectivului de referinta si a obiectivelor operationale cu ajutorul evaluarii si autoevaluarii. Formele de evaluare folosite sunt: ev colectiva, individuala, pe grupe, aprecieri verbale, observarea sistematica, orala dar si scrisa.
Aici aveti continuarea subiectului 1.
RăspundețiȘtergereActivitatea incepe cu momentul organizatoric, moment in care se creeaza atmosfera prielnica desfasurarii activitatii si pregatirea materialelor necesare orei
Urmatorul pas este acela de verificarea cunostintelor anterioare: se verifica tema de casa atat cantitativ cat si calitativ.
Pentru captarea atentiei se realizeaza un joc de spargere a ghetii si introducerea in noul continut. Jocul se desfasoara astfel: fiecare elev are o poza. Pozele se amesteca intr-o palarie, de culaore rosie( care sa binedispuna copiii), iar apoi fiecare elev extrage cate o poza din palarie. Apoi trebuie sa numeasca colegul caruia ii apartine poza si sa aseze poza pe plansa cu „fata sentimentelor””, argumentand de ce a ales acel loc (pe fata sentimentelor se regasesc tristetea, fericirea, ingandurarea, nedumerirea si indiferenta), apoi este intrebat colegul respectiv daca ia ghicit starea.
Urmatoarea etapa este precizarea titlului si a unor obiective, etapa in care invatatorul aduce la cunostinta elevilor titlul lectiei si ce vor face ei pe parcursul orei.
Comuniarea/transmiterea noilor cunostinte este urmatorul pas in activitatea instructiv-educativa.
In aceasta etapa se citeste fragmentul ales din povestea F.babei si f. mosneagului, de I. Creanga si se vizioneaza imagini relevante pentru textul lectuat, cu ajutorul Pc-ului si a videoproiectorului. Se explica cuvintele noi si se noteaza alaturi de cateva expesii frumoase.
Apoi clasa este impartite in 4 grupe, iar fiecare grupa are cate o fisa care este impartita in 4 cadrane (metoda cadranelor este o modalitate de rezumare şi sintetizare a unui conţinut informaţional solicitând participarea şi implicarea elevilor în înţelegerea acestuia. )
Cadranul 1 – raspunde la urmatoarele intrebari:
- Cum era fata mosneagului
- Cum era fata babei
Cadranul 2 – alcatuieste propozitii cu urmatoarele cuvinte: baba, mosneag, sluga
Cadranul 3 – spune in 3-4 enunturi daca esti de acord sau nu cu comportamentul fetei babei.
Cadranul 4 – deseneaza personajul preferat
Munca pe grupe incurajeaza participarea afectiva, elevii se simt mai in siguranta si
participa mai activi la realizarea sarcinii didactice. Trebuie avuta grija la elevii comozi care vor tinde sa nu lucreze, lasand pe ceilalti sa rezolve cerintele.
Dupa ce au fost completate fisele de lcur, fiecare grupa va iesi in fata clasei si isi va prezenta lucrarea, iar concomitent se va completa si pe tabla cele 4 cadrane, pentru a scoate in evidenta solutiile corecte la sarcinile propuse. Astfel se poate dezvolta si regla autoevaluarea.
RăspundețiȘtergereEtapa urmatoare este de fixare si sistematizare a acunostintelor./ obtinerea performantei. In aceatsa etapa voi folosi jocul de rol, joc care este foarte indragit de catre elevi, indiferent de nivelul de varsta. Jocul de rol este o metodă derivată din psihodramă, metodă terapeutică, prin care se urmăreşte, în principal, formarea modului de a gândi, simţi şi acţiona, specific unui anumit statut, dezvoltarea capacităţilor empatice, a capacităţii de a rezolva situaţii problematice, verificarea corectitudinii şi eficienţei comportamentelor formate la elevi şi înlăturarea comportamentelor inadecvate, neeficiente.
Copiii sunt impartiti in perechi si sunt incurajati sa-si aleaga un personaj pe care sa-l interpreteze, avnd grija sa respecte trasaturile morale ale personajelor. Echipele sunt f babei-f mosneagului, mos-baba, etc
Mijloacele folosite ajuta la receptarea mesajului textului. De exemplu , imaginile difuzate cu ajutorul videoproiectorului, ajuta la realizarea unei imagini mai clare asupra textului, dar ajuta si la jocul de rol, deoarece elevii pot vedea cum arata personajele si modul lor de comportare. Creioanele colorate ajuta la transpunerea propriilor pareri ale elevilor cu privire la personajul preferat.
Relatia dintre obiective-continuturi-instrumente de evaluare
Continuturile invatarii trebuie prelucrate si adaptate nevoilor si cerintelor educationale ale elevilor, iar acest lucru se poate realiza doar dupa o atenta studiere a obiectivelor. Pentru a verifica nivelul de realizare al obiectivelor propuse se utilizeaza instrumente de evaluare adecvate specificului clasei, si in urma obtinerii feedback-ului se iau decizii pentru desfasurarea urmatoarei activiati de instruire
lb si lit rom poate fi considerata ca o harta, deoarece indica elevilor, pas cu pas drumul care trebuie urmat in formarea capacitatii de comunicare scrisa/orala.
Facand referire la caracterul ciclic si concentric al invatamantului primar, bagajul de cunostinte se imbogateste in fiecare an.....
Iar daca are cineva si subiectul 2 va rog sa il postati !Multumesc
RăspundețiȘtergereSper ca a fost de folos subiectul 1 dar subiectul 2 nu il am din pacate :( ..da va rog daca il are cineva sa il posteze .
RăspundețiȘtergererezolvare sub.2 il gasesti la adresa
Ștergereexamentitularizare.blogspot.com/2012/.../rezolvare-subiect-2-subiect-mo
rezolvarea la subiectul 2 il gasesti la adresa asta
RăspundețiȘtergereexamentitularizare.blogspot.com/2012/.../rezolvare-subiect-2-subiect-mo
monica...
Multumesc foarte mult !
RăspundețiȘtergereSunt doar rezolvarile la modele ..dar este foarte ok si asa ...
RăspundețiȘtergereMultumesc mult!
RăspundețiȘtergere